Powrót do serwisu

Dwie pompy podłączone pod jedno wyjście

Dyskusje na temat sterownika Perfekt i problemów z nim związanych

Dwie pompy podłączone pod jedno wyjście

Postprzez intelx w Pią Gru 05, 2008 9:19 pm

Witam...

Czy istnieje możliwość podłączenia bezpośrednio dwóch pomp pod jedno wyjście przekaźnika ? Moja instalacja CO została zbudowana właśnie w oparciu o dwie pompy. Z instrukcji wynika że pompy pobierają ok 80W każda, z kolei wyjście jest max 100W. Jak poradzić sobie z takim problemem ?
Sterownik Perfekt (chyba t) w komplecie z piecem GALMET na ekogroszek.

Pozdrawiam
intelx

Dołączenie: Pią Gru 05, 2008 9:14 pm

Re: Dwie pompy podłączone pod jedno wyjście

Postprzez admin w Sob Gru 06, 2008 1:03 am

Co prawda nie jestem elektronikiem/elektrykiem(konsultant z firmy będzie mógł udzielić odpowiedzi dopiero w poniedziałek), ale podejrzewam, że wystarczy zastosować stycznik, odpowiednio załączany wyjściem ze sterownika. Takie rozwiązanie jest możliwe w celu podłączenia dowolnych urządzeń większych mocy niż przewidziane, o ile pracują na zasadzie włącz/wyłącz. Przykładowo dmuchawa dużej mocy nie może tak być podłączana, ponieważ niemożliwa byłaby regulacja prędkości jej obrotów.
admin
Administrator

Dołączenie: Wto Lis 04, 2008 10:58 pm

Postprzez intelx w Sob Gru 06, 2008 2:37 pm

Ja obmyśliłem schemat z przekaźnikiem, czyli podobnie jak pan sugeruje.
Nawet rozpocząłem dot. tego problemu temat na forum elektroda.pl
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=

Myślę ze to dobre rozwiązanie, chyba że konsultant poleci prostsze.
Póki co muszę samodzielnie podłączać tę dodatkową pompę do gniazda sieciowego, co jest trochę uciążliwe :(

Pozdrawiam
intelx

Postprzez skowron w Pon Gru 08, 2008 7:21 am